Deilig Chiagrøt til frokost?

Her har du oppskriften på en enkel, men utrolig god og kjempe sunn chiagrøt. Ha den over natten i kjøleskap, og gled deg til et nydelig måltid på morgenen 😀

Dette trenger du:

1 dl ca, eller litt mer mandelmelk eller rismelk

3 ss ca med Chiafrø

1 ss kokosblomstsukker

1 ts ren vanilje i pulver (øko)

1 ss kokosolje (kan sløyfes)

Ha alt i en liten skål eller i et glass, og bland godt. Smak deg til den smaken du er fornøyd med. Sett i kjøleskap over natten.

Når du tar den ut på morgenen kan du også toppe grøten med oppskåret frukt. Mango og jordbær er feks utrolig godt på! Eller kanskje banan?

Visste du Chiafrø inneholder tre ganger mer Omega 3 enn fisk? De inneholder også masse proteiner, fiber, kalsium, vitaminer og mineraler. En hel haug av grunner til å nyte denne grøten ofte! Både barn og voksne bør spise dette.

Visste du at Chiafrø er det frøet aztekerne livnærte seg på for mange hundre år siden?

Chiafrø er kategorisert som supermat, så da kan man kanskje få en forståelse av at supermat er langt fra svindel, men kun en betegnelse på mat med høyt innhold av næring. Ingen hokuspokus, kun mat fra vår moder jord 😀

Ha en fantastisk kveld! 😀

Obs; bildet er lånt fra The Fresh Find.

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *