3 supereffektive treningsøvelser for gravide, og et triks i hverdagen for å glede andre!

Dagens ord passer meg godt, da det er ord jeg tenker over hver dag.

“Don´t let the world change your smile, let your smile change the world”

Ah.. Fine ord. Det er jo så sant! Har du prøvd å smile en hel dag? Smile til de du møter, smile til de du bestiller noe mat/kaffe av, smile til de på jobben, du kanskje ikke kjenner? Bare smile.. Smil er jo det fineste som finnes, og det har makten til å forandre andres hverdag! Helt sant!

Bildet jeg valgte idag synes jeg passet så fint, da Oliver ser verden gjennom helt andre øyne enn meg. Så uskyldig. Og alltid med et stort smil. Og hvordan hans store smil alltid gjør de rundt han glad <3

Dette med smil leste jeg for noen år siden faktisk, og etter det har jeg bevisst brukt “smile-teknikken”, i situasjoner hvor jeg kan møte på noen som ser ut til å ha en litt dårlig dag. Eller kanskje bare trenger å bli påminnet om å smile en gang iblant! Works every time 😉 Prøv det!

Idag har jeg ufrivillig hjemmekontor. Oliver har fått feber igjen, og den forkjølelsen bare sitter altså. Sittet så utrolig lenge nå, og det hjelper ikke at jeg henter han ute i barnehagen med lite klær på, HVER dag. Ah, maks irriterende!! Har sagt ifra tre ganger nå. I går fortalte de Jesper, da han hentet Oliver, at alle barne er forkjølet og syke der nå. Ikke rart tenker jeg, når de ikke kler på dem ordentlig med klær. Det er faktisk kaldt ute, og de bør både ha lue, og en hals på. Ikke åpen hals, og en tynn jakke. BLÆH! Så nå er han pottetett, og sovet 1 cm unna ansiktet mitt i natt, og våknet hver time, minst. Mao, null søvn på meg. Det er ikke så lett for de små stakkars.

Idag er det jo ikke noe bedre heller, sutring, og snørr. Derfor kommer også blogginnlegget litt sent. HVER gang jeg skal sette meg ned, så sutrer han, så da er det bare å være tålmodig, og vente til han finner noe annet enn meg som er mer spennende 😀

Idag er økten for gravide. På forespørsel. Så da er det bare for alle dere andre å gå inn på denne kategorien, og velge hvilken som helst annen økt. Alt er økter, så bare å klikke seg inn, og velge og vrake!

Disse øvelsene er de jeg selv gjorde da jeg var gravid. Jeg fikke ikke muligheten til å hoppe og sprette rundt, pga bekkenet mitt, så for meg var det viktig å prøve å holde rompa oppe, og trene core muskulatur. Stabiliserende muskler er viktig, og da også spesielt ved ryggraden.

Rompa er den muskelen på kroppen som er størst, og krever mest oppmerksomhet. Derfor var det også denne som gikk først under graviditeten. Disse øvelsene hjalp meg veldig!! 3 ganger i uken gjorde jeg de.

Forresten!! En venninne, og bloggekollega av meg, Linn, med bloggen Care By Linn, har akkurat født, og deler alt hun har erfart både før og etter graviditeten. Ta en titt innom henne for humor, og inspirasjon 😉

Men da var det trening;

Du gjør de 3 runder, 30 sekunder på, 10 sekunder av. Evt kan du gjøre 15 repetisjoner av hver øvelse, med 10 sekunders pause i stedet.

Lykke til, og husk å del denne økten til andre gravide, for den er virkelig effektiv på selvtilliten 😀

2 Comments

  1. Takk for gode tips Caroline! 🙂

    1. Så hyggelig, tuusen takk 😀 Og bare hyggelig!

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *