Å lede andre er styrke, å lede seg selv er virkelig makt! Ny økt er ute :D

Visste du det? At det å lede deg selv dit du skal, er mye vanskeligere enn å lede andre? Etter at jeg leste denne setningen, virket det veldig logisk. Det er jo mye lettere å fortelle andre hvor flinke de må være til ditt og datt, løfte de opp, og lede de rett vei. Å lede seg selv dit er mye vanskeligere.

Feks, her gir jeg dere enkle treningsøkter på 10 min, som jeg forteller dere at er mye mer effektive enn å trene 1 time på et gym. Det ligger forskning bak det, og jeg, som har gjort begge deler i store deler av mitt liv, er et klart resultat. Aldri har jeg sett bedre ut. Men likevel hører jeg unnskyldninger for ikke å ha tid til å prøve de ut, eller tid til trening.

Det finnes ikke unnskyldninger lenger. Det er bare å gå igang! Første du gjør når du står opp. Du trenger ikke engang å ta på treningsklær, jeg gjorde det bare i pysj og truse de første mnd etter graviditeten! SÅ enkelt!

Så, å lede deg selv krever den virkelige styrken. Er du klar for å gjøre det som trengs for å gjøre de endringene i hverdagen, for at din helse skal bli bedre? Det er ikke sunt å være  overvektig. Og man blir fort det uten trening. Kroppen trenger å bevege seg, om det så er for denne korte tiden, med høy puls. Det ser kanskje flott ut på mange, men det betyr ikke at det er sunt! Vi skal ikke ha mye fett på kroppen, det er skadelig over lengre tid. Jeg har overhodet ikke noe imot hvordan folk ser ut, jeg tenker på det indre. Det er min jobb. Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er det ikke sunt å være over anbefalt BMI, som tilsier at du ikke skal ha veldig mye fett på kroppen. Litt er bra, men litt er kun litt. Dette er kanskje litt tøff lesing, men jeg gjør det kun fordi jeg gir dere alle verktøy her, som er lettere enn noen gang vist før. Ingen gym, ingen timer med trening, kun 10 minutter i ukedagene, og kroppen vil raskt endre seg, styrkemessig og fettprosent messig. Du får en høy puls, og hjertet har utrolig godt av det. Det gir deg også godt humør resten av dagen. Mange gode grunner til å gå igang idag, eller imorgen tidlig.

Det er også viktig å spise sunt, men det skjer ofte automatisk en endring i hodet når man begynner å trene, og man tiltrekkes ofte sunnere mat. Dere finnes masse sunne, inspirerende retter under fanen min “oppskrifter”.

Er dere da endelig klare for å svette litt? Gi dere har, men i kun 10 minutter?

3 runder, 30 sekunder på, 10 sekunder av. GO!

(Outfiten min på bildet ovenfor er fra familiebutikken.no)

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *